Bu sistem eski forumumuzda bir zamanlar baya popülerdi.Birçok arkadaşımız devreyi yaptı kimisi hala kullanıyor.Yeni yapacak olan arkadaşlara yardımcı olur düşüncesiyle sizle paylaşmak istedim.
PLATİN KUMANDALI TRANSİSTORLÜ ATEŞLEME SİSTEMİSİSTEMİN SAĞLADIĞI YARARLARPlatin kumandalı transistor lü ateşleme sisteminin sağladığı yararlar;platin üzerinden geçirilen akım 0.1-0.5 amper gibi küçük değerlere düşürülerek platin ömrü uzatılır.Ayrıca,transistör üzerinden geçen primer devre akımı arttırılarak klasik ateşleme sistemine göre bobinde daha büyük enerji depolanabilir.
KULLANILDIĞI ARAÇLARBu sistem,günümüzde yeni model hiçbir araçta kullanılmamaktadır.Genelde amatör elektronikçiler tarafından yapılarak klasik ateşleme sistemlerine sonradan ilave edilmektedir.1990 yılında Renault 9 Spring modeline fabrikasyon olarak takılmış,daha sonra terk edilmiştir.
SİSTEMİN PARÇALARIBu sistemin parçaları,klasik ateşleme sistemine ilaveten devrede,primer devre akımını kontrol eden ve içerisinde trasistörler bulunan bir elektronik ünite vardır.Platin de aldığı sinyal ile primer devre akımını kontrol eder.
SİSTEMİN PRENSİP ŞEMASI VE ÇALIŞMASIOrijinal platin kumandalı transistor lü ateşleme sistemlerinde,bobin primer direnci azaltılarak bobin akımı artırılmıştır.Şekil 9.12’de görüldüğü gibi,primer devreye bir transistör yerleştirip,platinlerden yalnızca transistoru kontrol eden 0,5 amperlik beyz akımı geçirilirse,transistorün kolektör ve emiteri üzerinden bunun 10 katı kadar 5 amperlik primer devre akımı geçirilebilir.
Devrenin Fotoları[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Montajlı Fotolar
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Devreyi montajladığım araçlar2 Tane Toros
2 Tane R 12
1 Tane Şahin
1 Tane Ford Taunus
Not:Devreyi kendimde kullanıyorum.Şimdiye dek bir arıza ve sorununu görmedim.
Devrede dikkat edilecek husus devrenin hava alan, devrenin soğuma şansının olacağı yere monte edilmesi gerekli.
FİYAT: 20 TL
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]